BLOGUL: obligatoriu pentru cresterea traficului pe site

Blogul ajuta la cresterea traficului pe site

Blogul ajuta la cresterea traficului pe site

Vrei să-ţi demonstrezi autoritatea şi experienţa? vei avea nevoie de un blog. Pe scurt: blogul nu e doar pentru bloggeri, ci a devenit obligatoriu pentru orice afacere care are un site web şi doreşte cresterea traficului pe site, urmărind rezultate pozitive ale optimizării site-ului (SEO). Voi explica în continuare de ce ai nevoie de un blog, ce avantaje îţi va aduce şi cum să-l gestionezi corect din punct de vedere financiar şi al timpului alocat.

Cum poate ajuta blogul cresterea traficului pe site?

Blogul este parte integrantă a strategiei de marketing al conţinutului şi, gestionat cum trebuie, poate deveni principala sursă pentru cresterea traficului pe site şi, implicit, de potenţiali clienţi. Blogul poate fi definit ca “faţa” şi “vocea” firmei tale – una dintre modalităţile de comunicare nemijlocită cu potenţialii clienţi. În afară de asta, blogul va aduce următoarele avantaje:

– actualitatea conţinutului: un blog îţi va permite să publici conţinut de actualitate, oferind astfel vizitatorilor şi roboţilor de indexare motive de revenire pe site-ul tău; de regulă, conţinutul unui site de business e static – asta înseamnă pagini despre servicii sau produse, pagina de contact şi pagina “despre noi”. Blogul va dinamiza site-ul şi îi va şi mări numărul de pagini, ceea ce pentru Google e bine.

linkuri interne mai multe: strategia de creare a linkurilor interne (în interiorul aceluiaşi site) este foarte importantă, iar blogul reprezintă modalitatea cea mai uşoară de a o aplica. În articolele de pe blog poţi trimite linkuri către alte pagini ale site-ului, oferind astfel o experienţă plăcută şi eficientă de navigare atât vizitatorilor cât şi roboţilor de indexare ai Google (ceea ce va duce la cresterea traficului pe site).

cross selling şi up selling: blogul poate crea nevoi noi vizitatorilor, ajutându-te să faci vânzări mai mari (mai multe produse – cross selling) sau mai scumpe (produsele cele mai scumpe – up selling). De exemplu: ai un cabinet stomatologic; pe site-ul cabinetului ai un blog care le explică potenţialilor pacienţi de ce un implant dentar are numeroase avantaje faţă de o punte (mai ales la pacienţii mai tineri) şi de ce implantul merită diferenţa de preţ.

Blogul: instrument eficient pentru cresterea traficului pe site

un serviciu de relaţii cu clienţii – blogul e încă o formă de comunicare între afacerea ta şi clienţi. O poţi folosi pentru a răspunde la întrebările lor, poţi detalia funcţionarea produselor sau a serviciilor şi le poţi oferi posibilitatea de a interacţiona cu tine prin intermediul comentariilor la articole.

demonstrează-ţi autoritatea în domeniu: resursa cea mai importantă a firmei tale este cea umană, mai exact calificările, abilităţile şi experienţa pe care oamenii tăi le pun în slujba afacerii. Blogul va fi o formă de a demonstra Lumii aceste abilităţi şi o vei putea face gratuit, ori de câte ori vrei şi oricând vrei.

bun pentru reţelele de socializare: pentru a avea o prezenţă eficientă pe reţelele de socializare trebuie să partajezi conţinut actual şi relevant, iar blogul e cea mai bună sursă a acestui tip de conţinut. Combinaţia dintre marketingul conţinutului şi o bună strategie pe social media va conduce, pe termen mediu şi lung, la succesul prezenţei online. Citeşte şi Marketingul conţinutului: 10 sfaturi pentru începători pentrua-ţi face o idee despre cum ar trebui să fie conţinutul ce îl vei partaja pe reţelele de socializare.

platformă de promovare a produselor/serviciilor noi şi a ofertelor speciale: pe lângă rolul de relaţii cu clienţii, blogul e o cale de a le mulţumi acestora propunându-le oferte speciale şi lansări de produse noi. Poţi folosi blogul pentru a lansa informaţii exclusive, în scop de marketing înaintea vânzării, despre produsele sau serviciile tale.

studierea nivelului de satisfacţie a clienţilor: blogul poate fi folosit şi ca platformă de publicare a chestionarelor şi sondajelor ce analizează gradul de satisfacţie a clienţilor în raport cu serviciile pe care le oferi. Va trebui însă să oferi ceva avantaje unui client ca să completeze un astfel de chestionar (o reducere etc), altfel vei avea o rată de participare foarte mică.

Aşadar, blogul poate fi, dacă e gestionat corect şi eficient, una dintre cele mai importante surse pentru cresterea traficului pe site.

Ce înseamnă gestionarea corectă a unui blog?

Blogul companiei nu e totuna cu blogul unui blogger, care scrie despre vrute şi nevrute. Blogurile firmelor au şanse mai mici de a câştiga vizitatori loiali, mai ales dacă cititorii nu sunt clienţi sau interesaţi în a deveni clienţi. De aceea, e important ca blogul să fie conceput şi întreţinut corect, respectând regulile următoare:

1. Trebuie să furnizezi conţinut foarte bun! Alături de site, blogul este oglinda virtuală a afacerii tale, iar experienţa şi calităţile firmei tale trebuie să se reflecte în calitatea conţinutului publicat pe blog. Un vizitator care citeşte un articol de pe blog trebuie să găsească acolo destule motive pentru a dori să-ţi devină client, altfel nu are rost să ţii un blog. O greşeală comun întâlnită la multe firme este menţinerea unui blog doar ca să nu zică că n-au unul; găseşti tot felul de articole mediocre sau pur şi simplu furate de pe la alţii. Rezultatul e pierdere de timp şi de bani, pentru că un blog ce nu oferă conţinut de calitate va avea un impact negativ asupra brandului firmei respective.

2. Blogul este o investiţie. Blogul firmei trebuie privit ca o investiţie pe termen lung, nu o unealtă pe termen scurt. Ca orice altă investiţie, trebuie să fii răbdător şi să urmezi un plan cu obiective măsurabile pentru ca investiţia să dea roade. Nu căuta căi simple de a publica conţinut irelevant, urmăreşte ca articolele tale să însemne ceva pentru publicul tău ţintă.

3. Un blog bun trebuie să aibă o „faţă”. Cititorii trebuie să ştie cine e în spatele blogului, cine publică articolele, care e experienţa lor şi cum pot lua legătura cu autorii articolelor. Implementează calitatea de „autor Google” („Google authorship”): toţi cei care vor publica conţinut pe blog trebuie să aibă un profil Google+ verificat. Asta va ajuta şi la eforturile de optimizare site şi la cresterea traficului pe site şi la interacţiunile pe reţelele de socializare.

4. Implementează un sistem de newsletter. Blogul şi „buletinul de noutăţi” (newsletter) sunt duă concepte înrudite. Email-ul este unul dintre cele mai eficiente canale de marketing, iar blogul îţi va oferi mijloacele de a-ţi creşte în mod natural lista de email-uri. O modalitate bună de a fi în contact cu vizitatorii tăi este aceea de a trimite un newsletter de fiecare dată când publici ceva nou pe blog. Există servicii gratuite (de exemplu MailChimp, pe care îl folosesc şi eu) care pot te pot ajuta să automatizezi acest proces.

5. Răspunde la comentarii. Am scris mai sus că un blog reprezintă o cale de a dialoga cu clienţii prin intermediul comentariilor la articole. Asta înseamnă că trebuie să şi răspunzi la fiecare comentariu. Arată-le cititorilor că îţi pasă de ce au de spus şi că eşti interesat de părerile lor. Ai grijă însă să elimini comentariile „spam” (cele ce conţin reclame sau injurii), pentru a păstra calitatea dialogului.

Concluzie

Un blog este nu doar util, ci obligatoriu pentru orice firmă care are un site, indiferent de domeniul de activitate. Dar nu te apuca să ţii un blog doar ca să te poţi lăuda că ai aşa ceva. Fixează-ţi o strategie de conţinut şi obiective măsurabile; concentrează-te nu atât pe optimizarea site-ului sau pe cresterea traficului pe site, cât pe obţinerea unui număr din ce în ce mai mare de cititori fideli şi activi.

Edgar Andrei Olaru
Salut. Sunt Edgar Andrei Olaru, designer grafic si specialist în marketing online. De 18 ani fac comunicare publicitară: copywriting, graphic design (pentru web şi tipar), creare site şi optimizare site (SEO). Vrei un site eficient, care să-ţi crească afacerea? ia legătura cu mine.

1 Comment

  1. admyn spune:

    As dorii mai mult trafic pe blog,multumesc!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.