Fie că este un magazin online, fie că vorbim despre un blog, calitatea paginii tale web trebuie să fie excepțională, este cartea ta de vizită și locul în care te întâlnești cu potențialii clienți. Aici le prezinți produsele sau seviciile tale, te faci cunoscut. De această pagină depinde, în mare parte, succesul afacerii tale sau felul în care te poți dezvolta.

Crearea si îmbunătățirea paginii tale web nu implică numai cunoștințe tehnice, dar și de marketing, iar acest domeniu este într-o continuă creștere și modificare. Există multe pagini care sunt perfecte, din punct de vedere tehnic, dar designul lasă de dorit, iar conținutul nu este relevant.

Pentru a-ți convinge potențialii clienți, dar și motoarele de căutare – Google fiind cel mai popular și utilizat – de valoarea site-ului tău și pentru a-i reține cât mai mult vizitându-l, este indicat să urmezi câțiva pași esențiali.

Stabilește clar scopul paginii web

Cine sunt clienții tăi? În ce grupă de vârstă se încadrează? Care este scopul site-ului? Înainte să dai drumul afacerii tale online, să îți lansezi afacerea în mediul virtual, este indicat să știi foarte clar care este categoria de clienți și de business pe care vrei să te focusezi. Știind acestea, va fi mai ușor sa alegi numele domeniului și să iți construiești pagina. Este recomandată mare atenție și la designul paginii si pozele postate, nu numai la conținut. Cele mai mici detalii pot convinge sau pot alunga vizitatorii de pe pagina ta web.

Domeniul și găzduirea web

Alegerea domeniului potrivit și care să se potrivească perfect cu afacerea ta, este o provocare. Cu cât numele este mai scurt si compact, cu atât va atrage mai tare. După ce te-ai hotărât asupra unor posibile variante de nume, alegerea unui furnizor de unde să-ți poți achiziționa un pachet complet, găzduire web, domeniu, ajutor pentru construirea paginii web, este urmatorul pas.

Calitatea costă. O gazduire web bună va fi întotdeauna mai scumpă, dar la acest capitol nu este cazul să te zgârcești. Informează-te corect, analizează serviciile oferite și fii pregătit să investești într-un pachet complet:

  • Domenii
  • Hosting (Gazduirea Web)
  • E-mail
  • Certificate SSL

Ușor de găsit pe Internet – cuvintele cheie

Concurența pe Internet este extrem de mare. Dacă nu ești găsit de Google, nu prea ai șanse de reușită cu afacerea ta, chiar dacă celelalte criterii sunt îndeplinite.

Care sunt termenii folosiți în căutări și cu care vrei să fii găsit? Care sunt necesitățile clienților tăi? Este extrem de important să analizezi constant aceste puncte pentru a-ți putea monitoriza și optimiza pagina în mod constant. Folosește, așadar, cuvinte cheie care pot face ca site-ul tău să fie ușor găsit și interesant pentru potențialii vizitatori.

Dacă optimizarea paginii tale web (SEO) nu este o activitate la care te pricepi bine, las-o în seama specialiștilor, care vor avea grijă să îți poziționeze, în mod organic, pagina cât mai favorabil în rezultatele motoarelor de căutare pe Internet.

Un site prietenos și ușor de folosit

Într-o lume în care timpul este așa de prețios, nu îți poți permite ca vizitatorii să se piardă în „jungla” unei pagini web și, iritați, să o părăsească urgent. E musai ca pagina să fie scrisă concret, îngrijit și, evident, fără greșeli de ortografie. Meniul are nevoie de o structură clară și logică, iar submeniurile sunt recomandate pentru un aspect bine definit. Nu le fă prea stufoase, nici foarte complexe, ci simple și ușor de accesat.

Ai grijă ca site-ul tău sa fie ușor de folosit, conținutul transparent și care să comunice cu clienții. Pentru a-și atinge scopul, pagina trebuie să corespundă și să se muleze pe necesitățile vizitatorilor, convingându-i că tu ești cea mai bună alegere. Nu uita: paginile web ușor de urmărit, bine optimizate și actualizate sunt apreciate și bine clasate de Google.

Conținut de calitate și un design care atrage

Informațiile pe care le publici sunt miezul afacerii. Postezi conținut slab, rezultatele sunt pe măsura. Un conținut atrăgător și substanțial funcționeaza ca un magnet pentru vizitatorii tăi, iar acești vor reveni, în cea mai mare parte generându-ți venituri.

Designul însoțește, completează și scoate în evidență calitatea conținutului. Este, într-un fel, cireașa de pe tort. Felul în care îți decorezi site-ul, ce culori și fotografii folosești, poate influența vizitatorul. Nu folosi prea multe culori, în nici un caz culori stridente, iar textul trebuie să fie scris cu maxim 2 variante de litere.

Fotografiile si designul trebuiesc alese în funcție de scopul paginii, fără a o încărca, dar să ofere utilizatorilor încredere și să convingă. Atenție la fotografiile preluate gratuit de pe Internet, nu vrei să folosești aceleași motive ca paginile concurente, iar logo-ul, este de la sine înțeles, aduce valoare când este unic și plasat la locul potrivit.

Ești mobil?

Studiile arată ca oamenii își petrec o perioadă de timp impresionantă pe dispozitivele mobile. Nu mai puțin de 3 ore pe zi, utilizatorii își verifică telefoanele mobile sau tabletele și accesează diferite pagini de interes.

Google a introdus in 2020 o modalitate de indexare, Mobile-first, prin care se analizează conținutul pe care crawlerele îl urmăresc atunci când vizitează site-urile, iar versiunile mobile sunt tratate cu prioritate, în defavoarea versiunilor desktop.

Este important ca, pentru a rămâne în poziții de frunte în căutări și pentru a cântări mai bine la indexări, să-ți adaptezi pagina web și cu versiunea mobilă, oferind, astfel, clienților șansa să te găsească de pe telefoanele sau tabletele lor.

Securitatea unui website bun

Ai reușit să-ți vezi visul împlinit? Pagina ta web este completă și gata să-și primească vizitatorii? Perfect. Dar cum rămâne cu securitatea ei? Cum faci ca site-ul sa prezinte încredere și siguranță utilizatorilor, iar conținutul să nu fie compromis de viruși sau alți factori externi?

Securizarea paginii tale este vitală și nu trebuie, în nici un caz, ignorată. Această grijă las-o pe mâna furnizorului tău, care trebuie să îți ofere în pachet și un certificat SSL (Secure Sockets Layers), prin care asigură o legătura criptată între pagina ta web și dispozitivul utilizatorului. Pentru o mai bună siguranță a conținutului este recomandată folosirea HTTPS (Hypertext Transfer Protocol Secure), o variantă criptată și îmbunatățită a celebrului HTTP, mecanismul prin care are loc schimbul de date pe Internet.

Google și Crawl

Faptul că ai un site bun nu este suficient. El trebuie să poată fi accesat și indexat de Google cu ajutorul unui software numit Crawler sau Googlebot. Este vorba despre un software pe care Google îl folosește pentru a găsi conținut pe Internet. Acest program îți accesează pagina, înțelege conținutul și îl ordonează conform algoritmului său. Acest proces este relevant pentru a putea apărea în rezultatul căutărilor.

Structura paginii este formată din diferite elemente care au nevoie de un echilibru perfect, iar acest punct contribuie la indexarea paginii tale web de către Google.

Un website bun reprezintă, pentru afacerea ta, un instrument de marketing puternic. Pentru Google, acest echilibru poate sau nu fi convingător, te poate ajuta sau nu să fii cel mai relevant din nișa respectivă. Crearea paginii tale web și faptul că este vizitată nu înseamnă încheierea procesului, nu înseamnă automat ca el va genera profit. Nu, din contră: pentru a fi întotdeauna cu cel puțin un pas înaintea concurenței va fi nevoie de atenția ta permanentă, de implicarea ta în acest proces lung și relativ greoi. Keep it rolling!

Edgar Andrei Olaru
Salut. Sunt Edgar Andrei Olaru, designer grafic si specialist în marketing online. De 18 ani fac comunicare publicitară: copywriting, graphic design (pentru web şi tipar), creare site şi optimizare site (SEO). Vrei un site eficient, care să-ţi crească afacerea? ia legătura cu mine.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.