Orice companie, de la mica firmă cu sediul în apartament până la multinaţionale, cheltuie o groază de bani şi timp să creeze branduri; mai mici sau mai mari – după puterea fiecăruia – dar tot branduri se cheamă. Brandul (c-o fi un produs sau un serviciu) e motivul care nu ne lasă să dormim noaptea şi care ne mănâncă nervii chinuindu-ne să-l facem mai bun, mai folositor şi mai vandabil. Ei bine, depunem atâta efort să-l facem funcţional mai bun, mai orientat către client, dar de cele mai multe ori lăsăm pe ultimul loc FORMA sa; aspectul vizual, prezentarea, imaginea.
Un design bun va face întotdeauna diferenţa între o afacere de succes şi o mortăciune. Iată în continuare zece motive pentru care ar trebui să acorzi foarte mare atenţie design-ului (produsului sau serviciilor):
- atrage atenţia: un model de pantofi sau un telefon sau orice altceva cu un design mişto îţi va trage atenţia nu doar datorită caracteristicilor, ci şi din pricina aspectului vizual. Într-un magazin de pantofi, primul lucru care-l face pe client să probeze o pereche e felul în care arată. Dacă-s nasoi, rămân pe raft (doar dacă nu cumva clientul intră în magazin fix cu modelul ăla în cap, ceea ce se-ntâmplă rar). Aşadar, trebuie ca produsele tale să arate bine ca să atragă atenţia potenţialilor clienţi. Nu mai zic că un design ca lumea te va scoate în faţa concurenţilor. Şi nu-i vorba doar despre lucruri fizice ci şi despre servicii sau bunuri intangibile: dacă nu-s descrise cum trebuie, dacă nu-l atrag pe vizitator, nu le va cumpăra pe ale tale, ci pe ale concurentului care-i oferă imaginea cea mai vandabilă.
- e mai uşor de memorat: când cumperi ceva (de exemplu şampon), eşti tentat să spui că cel mai mult contează ce-i înăuntru. O fi, dar nu prima dată; prima dată n-ai de unde să ştii ce-i înăuntru, ci doar după ce cumperi. Şi ca să-l faci pe prospect să cumpere, ambalajul trebuie să aibă un design eficient: adică suficient de atrăgător şi informativ. Gândeşte-te la rafturile magazinelor şi imaginează-ţi produsul tău între alte zeci; aşa-i că ai nevoie să iasă în evidenţă ca să-l vinzi? trebuie să ai produse care atrag atenţia uşor şi care sunt diferite de ale concurenţilor.
- (bineînţeles) design-ul bun duce la creşterea vânzărilor: dacă două companii concurente vând produse sau servicii de exact aceeaşi calitate, e garantat că cumpărătorii îl vor prefera pe cel de care-şi aduc aminte. Design-ul (comunicarea vizuală) este cel ce face diferenţa şi-l ajută pe client să-şi amintească. Produsul / serviciul tău trebuie să se adreseze exact nevoilor clientului şi să-i urle-n faţă lucrul ăsta; abia atunci vei începe să vinzi.
- design-ul bun e o investiţie strategică: consumul e din ce în ce mai mult orientat către conţinut vizual şi e din ce în ce mai greu pentru branduri să se diferenţieze în zgomotul general. De vreme ce lumea devine mai ocupată şi mai stresată în fiecare zi, conţinutul vizual unic creează pete de culoare şi bule de linişte. Ca să fie pregătit pentru viitor, produsul tău trebuie să fie una din acele pete de culoare.
- îţi va aduce încrederea clienţilor: firmele să zbat să supravieţuiască într-o ţară administrată de nişte cretini (suntem în iunie 2017), într-o economie aflată mereu la cheremul modificărilor anuale de Cod Fiscal; iar cele care supravieţuiesc sunt doar cele care capătă încrederea clienţilor. Atunci când creezi design-ul unui produs / serviciu, ia în calcul că potenţialii clienţi vor să ştie că te gândeşti la ei şi oferă-le un concept vizual care să le transmită exact asta.
- îţi va loializa angajaţii (pe bune): crearea unui brand nu are ca efect doar creşterea numărului de clienţi sau a vânzărilor, ci şi bunăstarea angajaţilor tăi (mulţi, puţini, câţi or fi). Un brand de succes la public va conduce inclusiv la păstrarea unui mediu de lucru luminos (vesel, relaxat, zi-i cum vrei). Iar asta înseamnă creativitate şi productivitate. Le vrei pe amândouă, nu?
- nu în ultimul rând, vei crea o lume mai bună: în România trăim într-o cultură a consumului în care calitatea e mai mult declarată decât practicată. Fii tu unul dintre cei care creează un produs mai bun, care să te ridice deasupra mediei. Fii tu unul care creează un design mai bun, un concept mai atrăgător; vei vinde elitelor, vei vinde mai scump, ceilalţi te vor urma şi vom avea o societate mai educată şi cu pretenţii mai elevate.
Dacă te-ai apucat de o afacere, probabil că te-ai gândit la ceva pe termen lung, indiferent ce urmăreşti – să faci profit sau să răstorni munţii. Aşadar, dacă tot te-ai apucat să construieşti ceva, pune mâna şi inventează un brand pe care publicul să-l iubească. E cea mai bună investiţie în viitor.
Te putem ajuta!
În ce priveşte aspectul vizual al site-ului, noi rezolvăm o problemă pe care o au mulți antreprenori în România: limbajul vizual care descrie produsele (sau serviciile) este neclar și ineficient. Soluția e design-ul grafic care transmite publicului un mesaj puternic și atrăgător.
Pentru a fi eficiente în atragerea de cumpărători, toate mijloacele de comunicare pe care le folosești (online sau tipărite) au nevoie de o reprezentare vizuală seducătoare: site-ul, distribuirile pe social media, paginile de destinație, butoanele de tip „Call to action”, email-urile, flyerele, pliantele, cataloagele etc.
Scopul pe care-l urmărim este să creăm o legătură emoțională între brandul tău și oamenii care-l vor aprecia și cumpăra.