brief-creatie-conceptie

brief-creatie-conceptie

Probabil că toți cei care au apelat la serviciile unei firme pentru creare de logo, identitate vizuală, content, website sau promovare au interacționat cu ceea ce se cheamă Brieful de creație. Pentru cei care nu sunt obișnuiți cu termenul, Brieful e un document ce conține informațiile esențiale despre ce vrei să faci pentru afacerea ta. Fie că-ți dorești un website sau un logo nou, Brieful de creație e obligatoriu și trebuie tratat cu maximă seriozitate. De obicei el vine sub forma unui chestionar pe care clientul trebuie să-l completeze urmând indicațiile din el. Dacă proiectul este mai complex el poate fi completat și de către firma de creație în colaborare cu clientul.

De multe ori am întâlnit însă situația în care clientul, pus față în față cu chestionarul de completat, a părut că se blochează. Întrebări de genul „care este publicul tău țintă” sau „prin ce mijloace vei măsura rezultatele pe care le aștepți” l-au pus în încurcătură. Pentru a-l ajuta să răspundă întrebărilor a trebuit să-i explic amănunțit de ce răspunsul lui trebuie să fie cât mai detaliat și să corespundă realității, de ce e important pentru noi să avem o imagine clară a ceea ce își dorește să obțină în final. Au fost dăți când realizarea Briefului cot la cot cu clientul a durat și cinci ore. Asta în primul rând pentru că el, atunci când ne-a contactat, nu avea o idee clară despre ce vrea și cum vrea să facă. La final eram amândoi obosiți, eu lămurit, el fericit. Pentru el, acele cinci ore de întrebări, răspunsuri, documentări şi analize pe care le-am făcut împreună l-au ajutat să înțeleagă ce își dorește de fapt. Când ne-a contactat, ideea lui despre ce vrea să facă era în ceață, nu avea formă, nu avea culoare, contur, nu avea o poziționare clară în timp și spațiu. Chestionarul nostru (brief-ul de creaţie) l-a făcut să-și pună întrebări la care nu se gândise, să caute răspunsurile potrivite şi să-şi pună ordine în obiective.

Pe noi Brieful ne ajută să-i oferim clientului ce are nevoie, dar de multe ori un Brief îl ajută chiar pe client să conștientizeze mai bine ce își dorește și să înțeleagă care îi sunt așteptările. Așadar, nu ocoliți Briefurile, citiți-le cu atenție, tratați-le cu seriozitate, puneți întrebări suplimentare, pentru că la sfârșitul lor voi veți ști exact ceea ce vreți de la noi. Și viceversa 🙂

 

Bonus: descărcaţi Brief-ul pe care îl folosim noi.

Edgar Andrei Olaru
Salut. Sunt Edgar Andrei Olaru, designer grafic si specialist în marketing online. De 18 ani fac comunicare publicitară: copywriting, graphic design (pentru web şi tipar), creare site şi optimizare site (SEO). Vrei un site eficient, care să-ţi crească afacerea? ia legătura cu mine.

2 Comments

  1. Vladislav spune:

    Continua sa postezi articole! Eu mai trec pe aici din cand in cand 🙂

  2. Bogdanel spune:

    Cam scurt dar e fain

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.